SZC logo

Berettyóújfalui Szakképzési Centrum

OM kód: 203030/014 | 4080 Hajdúnánás, Baross utca 11.

Intézmény logo

Csiha Győző Technikum és Szakképző Iskola

HírekKözérdekű adatokCLASSROOMKRÉTA
Széchenyi 2020

Hírek

2024. jún. 13.


    Görögországban 2024 tavasz

    Iskolánk 18 tanulóval és 2 kísérő tanárral vett részt a 2024. május 06. - május 19. között lebonyolított Erasmus+ programban, immár harmadik alkalommal. Helyszíne a Hotel Olympion Melathron volt, Görögországban. A hotel Platamonas és Nei Pori városok között félúton helyezkedik el, pár perc sétára a tengerparttól.

    Görögországban 2024 tavasz

    Tanulóink többféle szakmát és szakmacsoportot képviseltek, 9. évfolyamtól a 11. évfolyamig bezáróan. Mindnyájan nagy lelkesedéssel, kíváncsian várták az utazást. Sokan közülük még soha nem jártak külföldön, nem láttak tengert, volt közöttük hátrányos helyzetű tanuló is.

    Az utazás zökkenőmentes volt. A szabályok és elvárások ismertetése, az oktatók és koordinátorok bemutatása már az első napon megtörtént. A tanulók hamar elkezdték használni az angol nyelvet. A rövid sétára található város boltjaiban, üzleteiben, fagylaltozójában már az első délután angol nyelven vásároltak. Az angol nyelvet a program ideje alatt folyamatosan használták és gyakorolták a diákok. A szakmai előadások mind angolul folytak és az oktatókkal is így kommunikáltak. A szállodában a hotel dolgozóival vagy a vendégszerető görög hétköznapi emberekkel is gyakran megálltak beszélgetni, útbaigazítást, segítséget kérni angolul. Az első napok bizonytalanabb, kissé bátortalan nyelvhasználata a program végére minden tanulónál nagyon sokat fejlődött.

    A szakmai gyakorlatok és a szakmai oktatások hamar elkezdődtek.  Informatika, kereskedelem, gépészet, építőipar, és kisgyermekgondozó tanulóink alkottak külön-külön csoportokat. Ők egymástól elkülönülve, változatos helyszíneken és formában szereztek új ismereteket. A kisgyermekgondozók az elméleti oktatásokon megismerték a görög oktatási rendszert, a különböző kisgyermekkori tanítási módszereket. Ezután a gyakorlati megvalósulás következett, gimnáziumot és napközit látogattak meg, ahol a kisgyerekek körében alkalmazták is a megtanult módszereket. Az építőipari tanulók egy hangulatos hegyi görög faluban, Aiganiban kezdték a munkát, ami a templom külső lépcsőjének burkolása volt, majd egy sportpálya lépcsőinek festése.  Az oktató lépésről lépésre megmutatta, elmagyarázta a munkafolyamatokat, az építőanyagok előállítását, bekeverését, a felületek előkészítését. Az  elején még gyakran kellett a pontatlan munkákat javítani. Ám minél többet gyakorolták a tanulók, annál precízebben és szebben dolgoztak. A kereskedő tanulónk többféle üzletben tevékenykedett. Könyvesboltban, ajándékboltban, élelmiszerüzletben, vegyeskereskedésben ismerte meg a görög vásárlási és eladási szokásokat, szabályokat. Árukat rendezett, címkézett, majd kasszában is dolgozott. Az informatikus tanulók először elméleti, majd gyakorlati oktatás keretében weblapszerkesztéssel foglalkoztak, egy közeli telefonüzletbe is ellátogattak, ahol teljesen új  informatikai ismereteket is szereztek.  A gépész-autós tanulók egy autószerelő műhelyben először a motor legfontosabb és legalapvetőbb részeivel, mechanizmusaival ismerkedtek meg. Minden alkatrészt, minden folyamatot részletes alapossággal szemléltetett az oktatójuk. Ezután következett a különböző munkafolyamatok kipróbálása és gyakorlása. Oktatójuk számos olyan alapvető tanáccsal látta el a tanulókat, amelyek hasznosak és elengedhetetlenek egy autószerelő vagy bármilyen gépész szakmában, például a csavarkulcsok ránézésre való kiválasztása rutinszerű kell, hogy legyen, vagy pedig azt, hogy minden szerszámot rögtön le kell törölni a munkafolyamat után és a helyére tenni, különben káosz lesz a műhelyben, illetve, hogy előbb mindig végig kell gondolni, hogyan végzik el az adott munkát és aztán belekezdeni. Az olajcserét, a sebességváltást, a motor alkatrészekre való szedését minden tanuló kipróbálta és gyakorolhatta.

    Minden egyes szakmai gyakorlatról elmondható, hogy rengeteg új ismeretet kaptak a tanulók. Napról napra fejlődtek, egyre ügyesebben és magabiztosabban végezték a munkát. Az oktatók nagy türelemmel segítették és mindig megdicsérték őket.

    A szakmai foglalkozások mellett közösségi és szabadidős foglalkozásokon is részt vettek tanulóink. Kreatív, ügyességi és mozgásos játékok segítették a közösségépítést. Kisebb-nagyobb csapatokat alkottak és együtt dolgoztak a különböző iskolák tanulói. Jobban megismerték egymást, barátságok alakultak ki és természetesen szakmai tapasztalatokat cseréltek egymással. Az első napokon még kissé megszeppenve távolabbról figyelték egymást. A későbbiekben közösen énekeltek, labdáztak, sétáltak vagy kártyáztak. Az Erasmus + program keretében külföldi diákcsoportok is laktak a hotelben, a lengyel diákokkal  nagyon jó barátság alakult ki. Természetesen az angol nyelv gyakorlása rengeteget fejlődött ezekkel az emberi kapcsolatokkal.

    A kulturális programokon számos új élménnyel gazdagodtak a tanulók. Indulás előtt néhányan utána olvastak Görögország történelmének, földrajzának és nevezetességeinek, majd ezeket élőben is megtapasztalhatták. Meglátogatták Görögország egyik legismertebb nevezetességét, a Meteorákat, voltak városlátogatáson Thesszalonikiben, túráztak Zeusz kádjához, hajókirándulásra mentek Szkiathos szigetére, sétáltak és megkóstoltak helyi termelői portékákat Platamonas óvárosában és egy csodás esten görög táncot is tanultak. A kirándulások alkalmával az idegenvezetőnk nem csak a nevezetességek történelmét mondta el.  Rengeteg érdekesebbnél érdekesebb történetet mesélt a görög mondavilágból, az istenekről, az ókori olimpiákról, a görög hagyományokról. Azt gondolom, hogy ezek a történetek azoknak a gyerekeknek is megmaradnak, akik nem annyira fogékonyak a történelem iránt.

    Megismerték és megkóstolták a hagyományos görög ételeket is. Minden tanuló evett már gyrost, de természetesen sok olyan étel volt, amiről azelőtt még nem is hallottak. Ízletesnek találták a görög édességeket és fagylaltokat. A húsok és saláták fűszerezése sok tanulónak nyújtott új ízvilágot. A program végére mindenki tudta mi a baklava, milyen az igazi görög joghurt és mitől olyan finomak a görög péksütemények.

    Összességében elmondható, hogy tanulóink egy nagyon jól szervezett programon vettek részt, ahol sokat fejlődött a szakmai és az angol nyelv tudásuk is. A szakmai foglalkozásokon rengeteg olyan ismeretet kaptak, amivel eddigi tanulmányaik során még nem találkoztak. Lehetőségük volt az ott megszerzett tudás gyakorlatban való kipróbálására és gyakorlására. Az oktatókat alapos felkészültség, szakértelem, türelem és segítőkészség jellemezte. A tanulóknak sikerült közelebbről megismerni a görög történelem, kultúra és gasztronómia világát, a görög oktatási rendszert és a görög nép vendégszeretetét. Testközelből megtapasztalhatták, hogyan boldogulnak el egy idegen országban az angol nyelv tudásával.

    Bízunk benne, hogy az itt megszerzett tudásukat a szakmai vagy az érettségi vizsgájukon is kamatoztatni tudják majd.

    A program sikerességét legjobban bizonyítja, hogy az utolsó napon egyetlen tanuló sem akart hazautazni, mindenki maradni akart.  Volt, aki könnyes szemmel búcsúzott és már a következő turnusról érdeklődött. Amikor arra kértük őket, hogy egyetlen szóval fejezzék ki az eltelt 2 hét élményeit vagy érzéseit, a következőket mondták: „Felejthetetlen”, „csodálatos”, „fejlődtem,” „fantasztikus”. És végül egy tanulóm azt mondta: „Tanárnő!!!! Ezt egyetlen szóval nem lehet kifejezni! Ez életem eddigi legnagyobb élménye volt minden téren! Úgy tanultam, hogy szinte észre sem vettem”!!!!!

    A program folytatódik, idén ősszel újabb 25 diák élvezheti majd meg a külföldi tapasztalatszerzés élményeit.

    GALÉRIA

    Erasmus+ Görögország 2024 tavasz

    er_2024_1.jpg
    er_2024_2.jpg
    er_2024_3.jpg

    KAPCSOLÓDÓ HÍREK


    Globális Nevelés Hete

    Globális Nevelés Hete

    Két pályázat került kiírása iskolánkban a Globális Nevelés Hete kapcsán

    2024. nov. 27.


    Medve matek

    Medve matek

    A 2024/25-ös tanévben is beneveztünk a Medve matek szabadtéri matematika versenyre. A tavalyi év sikerein felbuzdulva, az idén 7 csapatot is sikerült összehozni.

    2024. nov. 27.


    A jövő zöld generációjáért díj 2024

    A jövő zöld generációjáért díj 2024

    2024. november 8.-án rendezték meg Budapesten a FICSAK (Fiatal Családosok Klubja) és a Zöld Követ Egyesület által kiírt „A jövő zöld generációjáért 2024” pályázat ünnepélyes díjátadását.

    2024. nov. 27.



    Partnereink

    SZC logo

    Berettyóújfalui Szakképzési Centrum


    Csiha Győző Technikum és Szakképző Iskola

    4080 Hajdúnánás, Baross utca 11.

    Telefon: +3652570532

    E-mail: titkarsag@csiha.berettyoujfaluiszc.hu

    OM azonosító: 203030/014


    2024Csiha Győző Technikum és Szakképző Iskola