Ballagás 2022

Idén már jelenléti oktatás keretében zajlott a tanítás, így sor kerülhetett a végzősök várva várt szerenádjára is, 2022. április 27-én.

Új hagyományt indítottunk el ebben az évben, a végzős osztályok képviselői elültették a ’Végzősök fáját’.

A ballagásra 2022. április 30-án került sor. Pappné Fülöp Ildikó igazgatóasszony az alábbi gondolatokkal búcsúzott a végzős diákoktól:

Kedves Végzős Diákok!

Végre egy igazi, rendes tanévünk volt. Jöttünk minden nap az iskolába, jelenléti gyakorlaton voltatok a duális képzőhelyeken, de azért ott dolgozott a háttérben sok, az elmúlt két évben hétköznapivá vált fogalom újabb változatban: Corona vírus, online orvosi rendelés, két oltás, sokadik hullám, iskolába látogatók beléptetésének korlátozása. Továbbra is jó hasznát vettük a fertőtlenítőnek, amiből mindenhová juttattatok; a távolságtartásnak, mely helyett újabb ölelkezéseknek voltunk tanúi; a maszknak, mely zsebben, táskában érezte nálatok biztonságban magát. 

Bármennyire is akartátok, nem lett az idén országos digitális oktatás. Sajnos sokan és rengetegszer betegedtetek meg az új variánssal, így az osztálykaranténok idején átálltunk hibrid oktatásra: az oltott kisebbség a padokban ült, míg az oltatlanok online követték az órákat a Discord, Meet segítségével.  Továbbra is jó hasznát vettük számonkérésnél, beadandóknál a Classroom, Redmenta, Kahoot oldalaknak.

Megkockáztatom, mi tanárok az elmúlt három tanévben többet tanultunk, mint ti. Legalábbis a digitális világból biztosan. Visszajöttetek a termekbe, de a lelketek valahol egész máshol járt. Az online valóságból kellett –volna- minél hamarabb a jelenbe röpíteni benneteket, mert ez már a végső megmérettetés éve lett számotokra. Amit nem tanultatok meg önálló munkával, annak pótlására nem sok ideje maradt a szaktanároknak, akik bármennyire is igyekeztek, úgy érezték, sosem érnek el hozzátok. Persze tisztelet a kivételnek. Mire lapozzátok az évkönyvet, ennek eredményét is ismeritek. Ne feledjétek, mi soha nem voltunk ellenetek, de saját erő befektetése nélkül ennyit értetek el. Ki-ki levonhatja a maga tanulságát, de az önvizsgálat se maradjon el, hisz így találod meg magad és azt, amin még dolgoznod kell.

A 2021-2022-es tanév visszahozta a diákot az iskolába, velük együtt a közös programokat: tanévnyitó suli buli, nyílt nap, inas avató, szalagtűző, ünnepségek, Csiha nap, ballagás. Örülök, hogy az osztályközösségetek építését folytattátok közös debreceni karácsonyi vásározással, mozival, sportdélutánnal, egri osztálykirándulással, közös főzéssel.

Köszönöm, hogy itt voltatok nekünk. Bátran, de óvatosan előre. Vár titeket a nagybetűs ÉLET.

Búcsúzik a 12. A osztálytól, osztályfőnökük Berkes Ildikó, a 11. E osztálytól, osztályfőnökük Ötvösné Kéki Piroska, és a 11. F osztálytól osztályfőnökük Balla Tamás.

„ A zászlót megőrzésre átveszem”

Ők kapták idén a polgármesteri elismerő oklevelet.

Jutalmaztunk….

Nánási Diákok Baráti Köre is jutalmazott.

Nem maradt el az édesanyák köszöntése sem.

 

Kettős siker az Olvass többet! versenyben

A debreceni Ady Endre Gimnázium által 15. éve megszervezett Olvass többet! – Határtalanul, magyarul elnevezésű verseny tavaszi fordulójában – az őszi fordulóhoz képest megnövekedett létszámmal – 10 lelkes, olvasni szerető tanulóval vettünk részt. A verseny lebonyolításának menete többüknek már ismerős volt: a korosztályuk számára megadott 2 regényt kellett elolvasni. Az első fordulóban a regényekből mindössze 1-1 oldalnyi részletet kellett tanulmányozni, majd az online feladatlap kérdéseire megadni a választ. Ezzel elég jól boldogultak a lányok, és többségében 85% feletti eredmények születtek. A második fordulóban való sikeres szerepléshez már a teljes regények ismeretére volt szükség. Az Ambrus Zoltán Tóparti gyilkosság című regényét feldolgozó feladatlapot 9-en töltötték ki, míg a jóval hosszabb, Dan Brown Inferno-ját alapul vevő feladatlap megoldására már csak 2 diákunk vállalkozott. Az összesítésben előkelő helyezésre csak az számíthatott, aki mind a 4 feladatlapot megoldotta. Nagy meglepetés és öröm ért bennünket, amikor a versenyszervező iskola honlapján megnéztük az összesített eredményeket, hiszen 2 tanulónknak is sikerült bekerülni az első 10 helyezett közé: Anga Boglárka 10.A osztályos tanuló negyedik , míg Dudás Mercédesz 9.F osztályos diákunk ötödik helyezett lett. Minden résztvevő jutalma egy kis édesség és szaktárgyi dicséret volt, a két legjobb pedig a versenyszervezőtől elismerő oklevélben, intézményünk jóvoltából pedig könyvutalványban részesült. Dudás Mercédesz és Reszegi Klaudia 9.F osztályos tanulók a verseny Képzeld el Más/képp! illusztrációs pályázatán is részt vettek 1-1 rajzukkal. Gratulálunk versenyzőinknek a szép eredményhez, és reméljük, hogy a továbbiakban, diákjaink közül egyre többen fognak „elveszni” a Gutenberg-galaxisban azért, hogy végül Önmagukra találjanak!

Fenntarthatósági Témahét eseményei

Iskolánk immáron harmadik alkalommal vett részt a Fenntarthatósági Témahét (április 25-30) programjain. A 2021/2022- es tanév kiemelt témái a víz, az egészségvédelem, a felelős fogyasztás és a hulladékkezelés volt.

A témahét során osztályfőnöki és szakmai órákon egy a mobiltelefonok történetéről, jelenéről és az újrahasznosításukról szóló ppt-t, az OTP Fáy András Alapítvány Digitális Oktatóprogramjában található ’Környezetgazdálkodás’ című kisfilmjét nézhették meg a diákok. Az így megszerzett tudásukat a honlapon található Fenntarthatósági kvíz kitöltésével tehették próbára. Három helyes megfejtő ajándékcsomagban részesült.

Mint minden évben most is csatlakoztunk a tavaszi városi szemétszedési akcióhoz. Az iskola körüli utcáktól egészen a Balmazújvárosi út Strucc Tanya Fogadóig beleptük a teret és szedtük a  szemetet.

A Föld napjára készített munkák bemutatják, hogy a diákok hogyan is látják az emberek környezethez való hozzáállását.

Április 22-én került sor a Kaktuszok és pozsgás növények kiállítására és vásárára a Kéky Lajos Városi Művelődési Központban, melyre a 9. F osztály kereskedelmi értékesítő szakos tanulói látogattak el. A kiállításon többek között iskolánk oktatója – Kola Sándor- és iskolánk diákjának – Gupcsó Tamás- virágai is megcsodálhatóak voltak.

„Szeresd a Földet” projektverseny

Januárban hirdették meg a „Szeresd a Földet” elnevezésű környezetvédelmi projektversenyt, melyen négyen vettünk részt (Dudás Mercédesz, Kiss Nikolett, Péter Zsanett, Reszegi Klaudia) a 9. F osztályból. Különböző nehézségű feladatokat (totó, fogalmak értelmezése, plakát és videó készítése) kellett megoldanunk, melyekre másfél hónap állt rendelkezésünkre. Mindenki kapott egyéni feladatot és volt közösen megoldandót is. Volt egy számomra érdekes feladat. Minden résztvevőnek egy környezetvédelemmel kapcsolatos könyvet kellett elolvasnia és ajánlót írni belőle. A könyvtárban közös képet készítettünk a kiválasztott könyvekkel, ez egy nagyon jó kis program volt. Néhányszor összeültünk Piroska tanárnővel, hogy ki hol tart a feladatok megoldásában.

Áprilisban megjött a várva várt eredmény, miszerint a 69 csapat (7-12. évfolyam) közül, a 6. helyezést értük el. A megszerezhető 100 pontból 95 pontot szereztünk, ami igazán jó teljesítmény.

Dudás Mercédesz 9. F

 

 

Hajdú és Bihar vidéki fürdői VETÉLKEDŐ

Versenykiírás fürdőkultúra vetélkedő

Csapatok regisztrációja az alábbi linken!

Csihás tanulók látogatása az NCT Akadémián

Április 20-án osztályunk végzős gépgyártástechnológiai technikus csoportja az NCT Akadémia meghívására tanulmányi kiránduláson vett részt Budapesten.

Az NCT Kft. nem volt ismeretlen számunkra, mint a számjegyvezérlésű gépek gyártásának és forgalmazásának hazai piacvezetője.  Nevükkel nap, mint nap találkozunk és az iskolai oktatás során rendszeresen használjuk gépeiket, vezérlőiket. Az akadémián, ahol a CAD-CAM-CNC csúcstechnológiai ismeretek oktatása történik, mi is kipróbáltuk ezen szoftverek ipari verzióját, amelyet a nagy multinacionális cégek használnak. Így olyan funkciókat is használtunk, amelyeket az iskolai oktatási verzióban nem lehet. Az Enterprise Group képviselői, mint a CAD-CAM szoftverek legnagyobb hazai forgalmazója, nagyon hasznos előadásokat és bemutatókat tartottak számunkra. Az ő segítségükkel egy teljes gyártási folyamaton mentünk végig. Először egy CAD tervezőprogrammal elkészítettük a gyártandó munkadarab 3D-s modelljét, majd a CAM rendszerben pedig a megmunkáló programját, ami alapján egy CNC marógépen le is gyártottuk azt.

A látogatás nagyon hasznos volt, hiszen az iskolában szerzett tudásunkat elmélyítettük és kibővítettük.

Gupcsó Tamás

       5/13.A

KÖZMAG+ 1. ÉVFOLYAM 8. LAPSZÁM

Fenntarthatósági témahét kvíz

Töltsétek ki a Fenntarthatósági témahéttel kapcsolatos kvízünket, melyet az alábbi linken keresztül érhettek el:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc52wgnGHNo5RX-NcB1lU8FH06bROcsCxstRptH8LPzeWa2nQ/viewform

 

30 éve szabadon

2022.03.28-án és 29-én az érettségire készülő osztályok részvételével négy turnusban tekintettük meg a hajdúnánási Kéky Lajos Városi Művelődési Központban a kommunizmus bukására és a kelet-európai nemzetek 30 évvel ezelőtti antikommunista forradalmára emlékező „30 éve szabadon” című kiállítást.

A kiállított tablók a Rákosi-, valamint a Kádár-korszak elnyomását, az elnyomottak és az elnyomók félelmét, a kelet-európai kommunista rendszerek elleni felkeléseket, a gazdasági okok miatt megbukott rendszert, a rendszerváltozás történetét, a NATO és Európai Unió keleti irányú terjeszkedését mutatták be.

Digitális témahét

Digitális témahét programjai valósultak meg 2022. április 4-8. között iskolánkban. Az Otp Fáy András Alapítvány Digitális Oktatóprogramjába kapcsolódtunk be. A program célja, hogy pénzügyi, gazdasági, életvezetési tananyagaikkal formálja a diákok pénzügyi tudatosságát. Az e-learning anyagok úgy vannak összeállítva, hogy figyelembe veszik az adott korosztály előzetes tudását, ismereteit.

Osztályfőnöki órákon a következő témák e-learning anyagait nézhették meg a diákok:

  • Influenszerek és a pénzügyek
  • Pénzügyi alapok
  • Gazdasági ismeretek
  • Digitális veszélyek-pénzügyi ragadozók
  • Sport és üzlet

A 9. b osztály turizmus – vendéglátás szakmacsoportos tanulói Kalandvadász néven projektfeladatot oldottak meg a témahéten. A projekt során a tanulók 4 fős csoportokban dolgoztak. Az iskola székhelyén lévő turisztikai attrakciók közül három bemutatására egy kalandjátékot találtak ki.

A látnivalók kiválasztása után a csoportok felállítottak egy javasolt körbejárási sorrendet, melyhez útvonaltervet is készítettek Google Maps segítségével. Ezután minden helyszínhez kitaláltak egy – egy játékos, interaktív feladatot (keresztrejtvény, igaz – hamis, Kahoot kvíz stb.), melyek megoldásához segítségként összeállítottak egy – egy PowerPoint bemutatót is az előzetesen összegyűjtött információk alapján. A prezentációkról QR-kódokat készítettek és a feladványokhoz csatolták.

A projekt során felmerülő feladatokat felosztották egymás között, amihez munkatervet készítettek, majd az alapján pedig összeállítottak egy költségtervet táblázatkezelő program segítségével.

A projekt alatt folyamatosan a Classroomba létrehozott csoportba kellett feltölteniük az elkészült anyagokat.

A kalandjátékokat úgy kellett összeállítaniuk a csapatoknak, hogy a helyszínek kapcsolódjanak egymáshoz, hogy megfeleljenek a város bemutatására és maximum két foglalkozás keretében lebonyolítható legyen.

 

Iskolabemutató könyv
Beiskolázási tájékoztató
A szakképzés fut tovább! Tájékozódj a lehetőségekről!
Szerezz több információt képzéseinkről, iskolánkról az alábbi közösségi oldalakon!
  • BSZC Csiha facebook
  • Berettyóújfalui SzC facebook

  • Szakmaismertető videók
    palyaorientacio.munka.hu/szulok/film

    Nyílt nap

    Tanévnyitó ünnepség a Csihában

    Új szakképzési formák

    Ezek is mi vagyunk

    Pénz7