Home » Articles posted by admin

Author Archives: admin

Drágakő maraton verseny

2022. június 17-én értesültünk a jó hírről, hogy mi is az egyik szerencsés iskola lehetünk, akik 100.000 Ft-ot nyertünk a Drágakő maraton versenyen. Az online pontgyűjtő verseny végén a Fáy Digitális Oktatási Portálon a legtöbb rubint összegyűjtő 5 általános és 5 középiskola részesülhetett a fent említett összegben. A rubintokat a tanagyagok megnézésével és a filmek közben megjelenő kérdésekre adott válaszokkal lehetett gyűjteni.

A tanév során regisztrált iskolánk az Otp Fáy András Alapítvány Digitális Oktatóprogramjába kapcsolódtunk be. A program célja, hogy pénzügyi, gazdasági, életvezetési tananyagaikkal formálja a diákok pénzügyi tudatosságát. Az e-learning anyagok úgy vannak összeállítva, hogy figyelembe veszik az adott korosztály előzetes tudását, ismereteit.

Osztályfőnöki és szakmai órákon a következő témák e-learning anyagait nézhették meg a diákok:

• Influenszerek és a pénzügyek
  • Pénzügyi alapok
  • Gazdasági ismeretek
  • Digitális veszélyek-pénzügyi ragadozók
  • Sport és üzlet

Hajdú és Bihar vidéki fürdői vetélkedő

Tavasszal iskolánk ezzel a címmel hirdetett meg egy háromfordulós vetélkedősorozatot, melyre 7 – 11. évfolyamos diákok jelentkezését várta. A rendezvény elsődleges célja az volt, hogy megismertessük a fiatalokkal a fürdőkultúra szabályait, valamint népszerűsítsük a vidéki gyógy- és termálfürdőket.

Az első két forduló online formában történt. Első feladatként a regisztrált csapatoknak egy prezentációt kellett készíteniük a városuknak vagy annak környékéről egy kis fürdőről, majd pedig a korábban kiválasztott fürdő szolgáltatásait kellett egy plakát segítségével ismertetni, hirdetni.

A döntő május 27-én az iskolában került megrendezésre, ahol további nyolc feladat várt a csapatokra. A helyszíni vetélkedő során a versenyzők játékos feladatokban mutathatták meg, hogy mennyire ismerik a fürdőzés múltját és jelenét, a hazai gyógyturizmus helyszíneit, szolgáltatásait, illetve hogy mennyire jártasak a szaunakultúrában, a vizes könnyűzenében vagy éppen az elmúlt évek fürdőruhadivatjában. A verseny feladatinak összeállítása során nem titkolt szándékunk volt, hogy az átadott ismeretek birtokában a 21. század tudatos fürdőhasználójává váljanak a fiatalok.

Az online és a helyszíni feladatokat egyaránt szakmai zsűri értékelte, mely alapján a döntőben legtöbb pontszámot gyűjtő első három csapat tagjaira és felkészítő tanáraira értékes tárgynyeremények vártak.

1. helyezett csapat: 1-1 db tablet: Tricolor (Balmazújváros)
  2. helyezett csapat: 1-1 db bluetooth fülhallgató: Bocskai Hableánya (Hajdúnánás)
  3. helyezett csapat: 1–1 db fitnesz óra: Csobbant Mechwart (Debrecen)

Rendőrségi előadás a Kendereskertben

Május 18-án a Csiha Győző Technikum diákjai is részt vettek a Kendereskertben a Családsegítő Intézet által szervezett városi rendezvényen. A legtöbb iskolával ellentétben mi nem busszal, hanem kerékpárral érkeztünk.

Ez a kis mozgás mindenkinek jólesett, és még jobban a rántott húsos szendvics és croissant, amit megérkezés után kaptunk. A regisztráció után a diákok a rendőrség munkatársainak előadásában meghallgattak egy közlekedésbiztonsági előadást, ami nagyon hasznos információkat tartalmazott a gyalogos és kerékpáros közlekedés szabályairól. Ezután pedig az internet veszélyeiről is hallhattunk néhány érdekes gondolatot.

Az előadások után többféle játékot kipróbálhattak a gyerekek, ezek közül az élő csocsó volt a legélvezetesebb számukra, ahol a két csapat döntetlen eredménnyel zárta a mérkőzést.

Határtalanul show a Lovardában

2022. május 19.-én a BSZC Csiha Győző Technikum És Szakképző Iskola kis csapatával (18 fővel) délután, busszal indultunk a debreceni rendezvényre. Az út kb.1 óra volt. Amikor megérkeztünk egy szendvicset és két kupont kaptunk, amit az üdítős standoknál lehetett felhasználni. Koncert előtt szerencsét lehetett próbálni játékokkal, melyen rengetegen nyertünk csokoládét illetve társasjátékokat. Emellett pályaorientációs tanácsadáson illetve egy műveltségi vetélkedőn vehettünk részt. Este 8 órakor elkezdődött a Carson Coma koncert, a színpad előtt egy kis rajongói tábor gyűlt össze. A koncert után sétálgattunk, beszélgettünk a barátainkkal. Nagyon jól éreztük magunkat, máskor is szívesen megyünk.

Online regisztráció FELNŐTTEK szakmai oktatásra 2022/2023

Kirándult a 10/A

Május 13.-án vonattal indultunk Hajdúnánásról az első közös osztálykirándulásunkra. A 3 órás út alatt nagyon jókat beszélgettünk és közelebbről megismertük egymást.

Az első állomásunk Sárospatakon a Rákóczi-vár volt, ahol érdekes idegenvezetésen vehettünk részt. Sok új információra tettünk szert, amit később a tanulmányainkban is fel tudunk használni. Ezt követően a várhoz közeli Macska Kávézóban ebédeltünk macskák társaságában, amelyet felettébb élveztünk, majd pedig elindultunk a szállásunkra, ami Sátoraljaújhelyen volt található. A szálláshoz vezető utat hosszas séta követte. A lányok nagy bőrönddel indultak neki az utazásnak, viszont a sétálások megnehezítették a cipekedést és a fiúk, akiknek csak tudtak segítettek ebben. Szállásunkhoz megérkezve lepakoltuk cuccaink és elindultunk felfedezni a környéket. A nap végén közös vacsora után szállásunkra visszaérve estébe nyúló hosszas beszélgetéseket folytattunk ahol jobban összekovácsolódott a társaság, illetve az este folyamán élményeket szereztünk egymás alvásszokásaiból. Reggel a szálláson reggelivel fogadtak minket ami erőt adott nekünk a nap későbbi részére, ezután összepakolva a holmijainkat elindultunk a Sátoraljaújhelyi Kalandparkba ahol mindenki különböző programokon vehetett részt. Többségünk bobozással, de voltak akik inkább beszélgetéssel töltötték az időt. A délután folyamán nagy szomorúsággal hagytuk el Sátoraljaújhelyet, viszont felejthetetlen élményeket szereztünk amiket bármikor felidézhetünk és jókat nevethetünk rajta.

Köszönjük osztályfőnökünknek ezt az élménydús kirándulást, illetve Balla Tamás tanár úrnak, hogy csatlakozott hozzánk.

IX. Országos Fogyasztóvédelmi Sulitábor

Az üzletekbe betérve sokat hallhatjuk a szavatosság és garancia fogalmakat, de a jelentésükkel, alkalmazásukkal nem mindenki van tisztában. Nem így a BSZC Csiha Győző Technikum és Szakképző Iskola kereskedelmi értékesítő szakos tanulói. Közülük 7 szerencsés diák vehetett részt a 2022. május 23-25. között megrendezésre került IX. Országos Fogyasztóvédelmi Sulitáborban, Mezőkövesd-Zsóryn.  A táborba való bekerülés feltétele egy Fogyasztóvédelmi Sulihét megtartása volt február vagy március idején. A beérkezett pályázatok közül 5 iskola tanulói vehettek részt a táborban. Így rajtunk kívül budapesti, kiskunfélegyházi, győri és zalaegerszegi iskolák tanulói.

Érdekes előadást hallhattunk a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság előadójától, aki a videók tartalmi hitelességéről beszélt. A Gazdasági Versenyhivatal előadója pedig a hivatal munkáját mutatta be. Érdekességként pedig az influenszerek világáról is megosztott pár információt. Persze nemcsak fogyasztóvédelmi előadásokról szólt a három nap, hanem voltak vetélkedők, játékok is. A délutáni szabadfoglalkozások alkalmával átsétáltunk Mezőkövesdre (4 km) és a város nevezetességeit látogattuk meg. A közel 60 fős táborozó az utolsó estét egy közös sütögetéssel zárta.

Pénzmúzeumi látogatás

2022. március 15-én nyitotta meg kapuit a Budapesten található Pénzmúzeum. A múzeum a régi Postapalotában kapott helyet, melyet a Magyar Nemzeti Bank megvásárolt és felújítatott.

A 2400 négyzetméter alapterületű modern pénztörténeti interaktív kiállításra látogatott el 2022. május 6-án a BSZC Csiha Győző Technikum és Szakképző Iskola egy csoportja. Mint Fogyasztói Tudatosságra Nevelő Iskola, fontosnak tartjuk, hogy a fiatalok tisztában legyenek az alapvető pénzügyi ismeretekkel, újdonságokkal, ezt a célt szolgálta ez a kirándulás is.

Az 5 állomásos tárlatvezetés során a pénz kialakulásától, a monetáris politika működésén át egészen a tőzsde világáig jutottunk el. Az interaktív tudásfal segítségével az Aranybányákat ismerhettük meg. A cserekereskedelem világába csöppenhettünk be interaktív játékok segítségével. A protopénzek (éremgyűjtemény) szemügyre vételével betekintést nyerhettük a régi pénzek gyűjteményébe. Megismertük a bankjegyek biztonsági elemeit. Csőposta használatával üzenhettünk egymásnak. Megnézhettük, hogyan volt régen kialakítva egy bank. A monetáris politika működését érthettük meg installációk kipróbálásával. Egy internetes vásárlás működési mechanizmusát követhettük végig. Megtapasztalhattuk, hogy milyen brókernek lenni a tőzsdén. Emlékpénzt nyomtathattunk a saját képmásunkkal kitöltve. A színes programok végén mégis a 12,5 kg-os aranyrúd megemelése jelentette a csúcspontot.  Az interaktív tárlatvezetés végén egy -egy aranyszínű tollat és egy pénzmúzeumos nyakpántot kaptunk ajándékba.

A kirándulás következő állomása a Parlament volt. Az ikonikus építmény kinézeténél csak a belseje nyűgözte le jobban a diákokat. Szemtanúi lehettünk az előttünk elhaladó Giro d’Italia kerékpárverseny népes táborának is.

Az élményekben gazdag kirándulás itt még nem ért véget, hisz a napot Európa második legszebb, a Nyugati téren található McDonald’s éttermében zártuk.

Ökoiskola lettünk

Iskolánk fontosnak tartja, hogy a tanulóinkban egy olyan értékrendszer alakuljon ki, amely a környezettel összefüggő életviteli és magatartási mintákon alapul. Mindezeket úgy, hogy figyelembe vesszük a diákok életkorát és egyéni sajátosságaikat is. Mint Fogyasztói Tudatosságra Nevelő Iskola eddig is szem előtt tartottuk, hogy olyan gazdasági, pénzügyi ismeretekkel ismertessük meg diákjainkat, melyek elengedhetetlenek a mai világban.

A fenntarthatóságra nevelésnek nemcsak a témaheteken kell előtérbe kerülnie, hanem a tanulók mindennapjaikban is. Ezen szemlélet kialakítása nemcsak a szakmai órákon jelenik meg, hanem a többi tantárgyak óráin is. Az iskolai és iskolán kívüli programok szervezésénél is előtérbe helyezzük a fent említett tényezőket.

2022. februárjában nyújtottuk be az Emberi Erőforrások Minisztériuma által meghirdetett Ökoiskola pályázati felhívásra pályázati anyagunkat. Márciusban kaptuk az értesítést, hogy nyertünk. Szeptembertől így mi is csatlakozhatunk azon 1300 alapfokú és középfokú nevelési- oktatási intézmény táborához, akik viselik az Ökoiskola vagy az Örökös Ökoiskola címet.

Ballagás 2022

Idén már jelenléti oktatás keretében zajlott a tanítás, így sor kerülhetett a végzősök várva várt szerenádjára is, 2022. április 27-én.

Új hagyományt indítottunk el ebben az évben, a végzős osztályok képviselői elültették a ’Végzősök fáját’.

A ballagásra 2022. április 30-án került sor. Pappné Fülöp Ildikó igazgatóasszony az alábbi gondolatokkal búcsúzott a végzős diákoktól:

Kedves Végzős Diákok!

Végre egy igazi, rendes tanévünk volt. Jöttünk minden nap az iskolába, jelenléti gyakorlaton voltatok a duális képzőhelyeken, de azért ott dolgozott a háttérben sok, az elmúlt két évben hétköznapivá vált fogalom újabb változatban: Corona vírus, online orvosi rendelés, két oltás, sokadik hullám, iskolába látogatók beléptetésének korlátozása. Továbbra is jó hasznát vettük a fertőtlenítőnek, amiből mindenhová juttattatok; a távolságtartásnak, mely helyett újabb ölelkezéseknek voltunk tanúi; a maszknak, mely zsebben, táskában érezte nálatok biztonságban magát.

Bármennyire is akartátok, nem lett az idén országos digitális oktatás. Sajnos sokan és rengetegszer betegedtetek meg az új variánssal, így az osztálykaranténok idején átálltunk hibrid oktatásra: az oltott kisebbség a padokban ült, míg az oltatlanok online követték az órákat a Discord, Meet segítségével.  Továbbra is jó hasznát vettük számonkérésnél, beadandóknál a Classroom, Redmenta, Kahoot oldalaknak.

Megkockáztatom, mi tanárok az elmúlt három tanévben többet tanultunk, mint ti. Legalábbis a digitális világból biztosan. Visszajöttetek a termekbe, de a lelketek valahol egész máshol járt. Az online valóságból kellett –volna- minél hamarabb a jelenbe röpíteni benneteket, mert ez már a végső megmérettetés éve lett számotokra. Amit nem tanultatok meg önálló munkával, annak pótlására nem sok ideje maradt a szaktanároknak, akik bármennyire is igyekeztek, úgy érezték, sosem érnek el hozzátok. Persze tisztelet a kivételnek. Mire lapozzátok az évkönyvet, ennek eredményét is ismeritek. Ne feledjétek, mi soha nem voltunk ellenetek, de saját erő befektetése nélkül ennyit értetek el. Ki-ki levonhatja a maga tanulságát, de az önvizsgálat se maradjon el, hisz így találod meg magad és azt, amin még dolgoznod kell.

A 2021-2022-es tanév visszahozta a diákot az iskolába, velük együtt a közös programokat: tanévnyitó suli buli, nyílt nap, inas avató, szalagtűző, ünnepségek, Csiha nap, ballagás. Örülök, hogy az osztályközösségetek építését folytattátok közös debreceni karácsonyi vásározással, mozival, sportdélutánnal, egri osztálykirándulással, közös főzéssel.

Köszönöm, hogy itt voltatok nekünk. Bátran, de óvatosan előre. Vár titeket a nagybetűs ÉLET.

Búcsúzik a 12. A osztálytól, osztályfőnökük Berkes Ildikó, a 11. E osztálytól, osztályfőnökük Ötvösné Kéki Piroska, és a 11. F osztálytól osztályfőnökük Balla Tamás.

„ A zászlót megőrzésre átveszem”

Ők kapták idén a polgármesteri elismerő oklevelet.

Jutalmaztunk….

Nánási Diákok Baráti Köre is jutalmazott.

Nem maradt el az édesanyák köszöntése sem.

Iskolabemutató könyv
Beiskolázási tájékoztató
A szakképzés fut tovább! Tájékozódj a lehetőségekről!
Szerezz több információt képzéseinkről, iskolánkról az alábbi közösségi oldalakon!